onsdag 9 juli 2014

Bygger vidare med NCC


Ett tidigt köp av aktier i juli blev det, nu kan Fattigbonddräng ta det lugnt med köpknappen ett tag. Det blir nog till att återgå till inköp varannan månad framöver, så nästa köp bör bli i september..... om inget väldigt intressant dyker upp förstås.
Månadens inköp blev en påfyllning av NCC A till något högre pris än senast. Men jag tror på att byggaktier kommer att gå bra ett tag framöver, och jag ville handla innan delårsrapporten nästa fredag. En alltför positiv rapport kan ju driva på aktiekursen än mer, och det kan bli otäckt nära mitt pristak. Jag håller en tumme för att det även ska gå att fylla på med NCC i september för jag känner mig ännu inte fullinvesterad i bolaget. Då kan jag ju ta en större del av utdelningen i oktober också. Så det är bara för pigan att jobba på åt mig.
En trevlig tendens är ju att börsen backat lite senaste dagarna, även om portföljvärdet också backar känns det helt ok.

Glöm nu inte att panta era burkar, det kanske kan täcka upp lite courtge
//Fattigbonddräng

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar