fredag 21 mars 2014

Ett oemotståndligt erbjudande! ....eller?

Fattigbonddräng fick en räkning från internetleverantören, han har inget emot att betala för det han nyttjar och prenumererar på. Så långt är allt i sin ordning, men det fanns också medskickat ett helt fantastiskt erbjudande.
 Jag citerar. "Ring och surfa GRATIS så mycket du vill och orkar! Ett erbjudande du bara får en gång i livet. För bara 323 kr/ mån"  slut citat.
Nu ställer sig genast Fattigbonddräng något tvivlande till påståendet gratis, är inte 323 kr/ mån en kostnad? Får man verkligen uttrycka sig så här i en annons eller erbjudande. Jag hoppas verkligen för deras egen skull att de inte föddes så dumma, utan det måste vara något de läst sig till. Eller lärt sig på något försäljningsmöte.

Företaget som tillhandahåller det här oemotståndliga erbjudandet om gratis telefoni och surf för 323 kr / mån är Alltele. Fattigbonddräng har tittat på aktien lite grand för att det kunde vara roligt att eventuellt äga en bit av det företag man är kund i. Aktien har stigit lite i pris sista tiden, så något köp har inte varit aktuellt till nuvarande pris. Men nu avfärdar jag ett framtida köp helt på grund av falska reklamerbjudanden. Lite ärligare annonsetik kan man väl begära år 2014? Tyvärr kan jag inte byta bolag heller, Alltele är de enda som erbjuder uppkoppling här ute på bonnalandet för närvarande. Men det kanske är annat på gång.

Trevlig helg // Fattigbonddräng
 

2 kommentarer:

  1. Har du kollat Phonera? När jag flyttade var det nästan så att jag tog dem via mitt företag. Jag var även intresserad av aktien men telefonin såldes till Comhem

    SvaraRadera
  2. Det har jag inte får erkännas. Det var inga andra som ville ha med oss att göra för några år sedan. Trådlöst funkar inte här... tror militären har störsändare eller nåt? Fiber kanske är på gång om några år, då kanske det går att välja lite mer? Men jag ska nog kolla med Phonera i veckan, tackar för tipset.

    SvaraRadera