tisdag 18 mars 2014

En strategisk omdisponering?

Fattigbonddräng har under en tid funderat på om det kan finnas något att vinna på en ändrad inköps filosofi. I och med att en depå införskaffades i Avanza så minskade courtage avgifterna påtagligt jämfört med i Swedbank. Detta möjliggör ju att köpa varje månad istället för varannan, till överkomlig kostnad. Finns det några fördelar med köp månadsvis, som motiverar ökade courtage avgifter? Mer än att Avanza blir glada. Det är mycket möjligt att jag gör en tankevurpa här, men när jag räknar kommer jag fram till att GAV blir lägre oavsett sjunkande eller stigande börs... med uppdelade inköp? Finns det någon professor som kan såga min idé eller möjligen verifiera den? Så mottages sådana synpunkter med stor tacksamhet.

Fattigbonddräng har nu satt in en öl på kylning i kylskåpet. Detta med anledning av att idag är det möte med revisorn, för deklaration och årsbokslut. Spänningen är olidlig, blir det ris eller ros för det gångna årets prestation? Det känns i alla fall tryggt med en gravöl förberedd till tröst om det blir riktigt illa.... vatten och bröd framöver?

Med tanke på bröd..... hittade ett recept på bröd som skulle innehålla björksav. Tänkte försöka låna köket av sambon någon dag och provbaka en limpa eller två. Hoppas få tid till det i nästa vecka. Den mesta tiden går ju åt att röja upp efter mina härjningar med slevar,bunkar och kastruller! Sedan är det väl kanske inte billigare med hembakat, men man har lite mer koll på vad som finns i det man stoppar i sig.

Sköt om er nu. // Fattigbonddräng.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar