lördag 19 september 2015

Förhörd

Under veckan har Fattigbonddräng blivit förhörd för att han haft fräckheten att söka en ny tjänst. Han har således blivit en upplevelse rikare. Intressant,spännande och lite pirrigt på en och samma gång. Hur det gick? Inte en aning, har inget att jämföra med, men vissa frågor ska erkännas att jag varken förstod eller gav bra svar på. Hjärnan var väl inte påslagen utan stod i standby läge. Däremot när Fattigbonddräng skulle sova senare på kvällen var hjärnan tydligen vaken, eller hade bearbetat frågor undermedvetet resten av dagen. För då började den leverera alldeles lysande svar och formuleringar som skulle imponerat på vilken riksdagspolitiker som helst. Men då var det så dags.... Fast några vettiga meningar lyckades jag nog få ur mig under dessa två timmar förhöret varade.


Ja, ja så illa gick det väl kanske inte på det hela taget, men betydligt bättre borde jag ju presterat kan jag tycka. Nu är det bara att vänta och höra vad juryn kommer fram till och domaren ska presentera domslut.
Det var hur som helst väldigt intressant att få mer information om organisation och målinriktning. Väldigt trevliga förhörsledare, som ställde bra frågor och genomtänkta motfrågor på flera av mina svar. Kan misstänka att den uppkomna situationen inte var första gången för dem.
Även om Fattigbonddräng inte får jobbet eller att något annat gör så att jag tackar nej till tjänsten om jag trots standby läge skulle blir erbjuden den. Så hoppas jag verkligen att de hittar någon som passar in där till alla % som finns. Det är de värda, förhörsledarna, övrig personal och framför allt viktigast av allt, djuren. Kanske även den som får jobbet, obs! kanske.
Nu blir det till att gå i väntans tider.

Däremot är väntan över för utdelning i NorthWest HealthcareProperties REIT. Den svenska kronan har haft fräckheten att stärkas mot Kanadensiska dollarn och utdelningen sjönk till 95:21kr efter skatt och växling. Var är den där hundralappen jag går och suktar efter?

Årets utdelningar ser numera ut på detta sätt.

Datum               Aktie                          Summa
2015-06-11       Aker                      2 623,10 kr
2015-05-29       Skånska Energi       805,00 kr
2015-05-21       Yara International     401,19 kr
2015-05-13       Industrivärden          263,00 kr
2015-05-07       H&M                         512,25 kr
2015-04-29       Skåne-Möllan           455,00 kr
2015-04-15       TeliaSonera              840.00 kr
2015-04-02       Swedbank                175,70 kr
2015-03-31       NCC                         429,00 kr
2015-03-31       Bank Nordik             162,20 kr
2015(9 av 12)   NWH.UN                  694,32 kr
                        Summa                  7 360,76 kr

Visst går det sakta, men förmögenheter byggs visst av att krona läggs till krona osv.
men hon jobbar väl på pigan så gott hon kan.

Det är visst helg igen. Trevligt, särskilt när man jobbar.
//Fattigbonddräng

6 kommentarer:

  1. Två timmar?! Klart att det blir tvärdrag i hjärnan...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, men det var trevliga sådana på det hela taget.
      Det tar väl lite tid när man är novis.

      Radera
  2. Det är väl till att köpa på sig litet mera nwh så får du den där hundringen du suktar efter. :-) Själv har jag den här månaden köpt på mig 300 Nwh så att jag har idag 1000 aktier i det bolaget.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju en väg att gå, och det var ju ungefär så jag tänkte när jag köpte senast i bolaget att nu blir utdelningen 100 lappen ungefär. Sedan har Kanadadollarn sjunkit mest för att retas med mig ;) Men det är sådant man får tåla.

      Radera
  3. Hur har det gått? Har du hört något? Ska du sluta vara bonddräng och börja knega på bank nu?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har hört nått.
      Domen är väl som sådan att "förhandlingar" pågår. De fick tydligen inte nog av mig senast utan vi ska boka in nytt möte för fördjupande diskussioner. (Hoppas hjärnan är vaken då.)
      Det blir till att sluta vara bonddräng, även om det är djur och natur relaterat jobb. Men INGET är bestämt än. Det är mycket att vara överens om först.
      Även bloggandet får väl läggas ner, då jag bara är fattig sedan och inte dräng.

      Radera