tisdag 2 december 2014

Ökar åter i Aker

Vad jag tror är årets sista aktieköp, blev föga överraskande Aker. Bolag kopplade till oljesektorn är väldigt pressade och i det läget tycker jag mig se köpläge. Det kan inte uteslutas, eller jag förväntar mig sänkt utdelning närmaste året i Aker. Detta avskräcker inte från att försöka bygga en större position i bolaget, de närmaste månaderna. Mina nya portföljkriterier för 2015 och framöver ( ej redovisade än ) gör det även möjligt att köpa mer av portföljens tyngst vägande bolag. Det blir därmed kanske lite tråkigt att följa Fattigbonddrängs inköp den närmaste tiden, för det kommer nog att se lika dant ut ett tag. Men man kan aldrig veta om framtiden, och ingenting är ju omöjligt enligt Gunde!

Priset för Aker aktierna var 148:- Norska kronor, vilket känns mycket trevligt. Den norska kronan har även den tagit lite stryk sista tiden och jag fick betala ca 1,07 svenska pengar för varje norsk krona.
Hur tycker ni andra man ska hantera oljebolagen just nu? Köpa,sälja eller behålla?

Det var det hela för denna gången. Nu ska jag ut och fjäska för våra bevingade vänner, och sätta upp fågelbordet och duka fram lite godsaker till dem.
//Fattigbonddräng

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar