måndag 13 februari 2017

Omorganisation Ja tack.

Bloggaren Frihetsmaskinen slängde ut en utmaning till alla och en var att rensa ut hundra saker på två veckor. Ett utmärkt förslag som återkommer titt som tätt bland ekonomi- och livsstilsbloggar. De flesta av oss har nog mer än hundra grunkor som inte tillför någon nytta eller ens utgör ett tilltalande estetiskt tillskott i hemmet. Saker som man inte ens skulle märka att de saknas om de försvann.

Trotts ovan positiva ord tänker inte Fattigbonddräng anta denna utmaning, heller. De enda utmaningar som den Fattigabonddrängen brukar anta är när han blir utmanad på ett hederligt parti schack. Inte sånt där trams över nätet, där motståndaren använder Fritz eller något annat analysprogram. Utan öga mot öga vid schackbrädet, där man kan se motståndarens kroppsspråk, njutningar och lidande, samt höra hur andningen förändras. Allt medans klockan obönhörligen tickar på. Det är mycket psykologi i schack.

Tillbaka till Frihetsmaskinens utmaning,
Fattigbonddräng har ju faktiskt redan börjat en utrensning om än inte över hela hemmet än. Utan han har börjat i det lilla och städat ur de högra lådorna i skrivbordet på kontoret. Nu återstår den vänstra sidan. Fattigbonddräng har ju en omfattande vänsteravison detta får till följd att han hellre svänger höger tre gånger än vänster en för att ändra färdriktning på flådbilen....
och det var här någonstans som hjärnan kopplade ihop våran muslimhukande feministiska vänsterregering och begreppet utrensningutmaning.
Alltså tänk om det kunde rensas ut lite i regeringen, Fattigbonddräng skulle troligtvis inte märka någon skillnad eller sakna en endaste av de ministrar som rensades ut.
Om någon nu inte skulle förstå kopplingen mellan regeringen och Fattigbonddängs vänstra skrivbordslådor så bör det kanske förtydligas. De är en vänsterorienterad lokalitet med ingen som helst logik eller innehåll av vikt. Det finns ingen tanke eller system som binder samman de olika lådnivåerna, utan allt ligger i alla lådor så att inget skall vara utanför lådgemenskapen. Inte heller skulle många av de grejor som ligger där saknas om de bara försvann.
Men nu ska det bli ordning och reda, bland lådorna alltså. Tänkte börja med att rensa ut den nedersta lådan först, för att de bästa förändringarna brukar komma underifrån. Regeringen kommer med all säkerhet att fortsätta med sin ryggradslösa politik och ta hänsyn till kvinnokränkande regimer även fortsättningsvis. Svetsaren tog ju med lite handdukar att gömma sin medhavda kvinnliga minister och följe med till Iran! För att man tar seden dit man kommer!!??  Borde det inte gälla när dessa islamister kommer till vårt land också kan man ju fråga sig då?? Nej visst nä, muslimer behöver inte visa andra hundar (människor) religioner eller samhällen någon som helst, respekt. Det står ju till och med i koranen! (En bok som Löfven allt mer respekterar). Enligt denna bok har ju muslimerna som uppgift att utplåna alla som inte tillber den rätta läran samt att utvandra och besätta hela världen. Tittar man idag på landet Sverige så tycks de vara på god väg att lyckas! Det också en omorganisation, även om den känns väldigt fel.

En omorganisation som däremot känns väldigt rätt är att Fattigbonddräng nu öppnat ytterligare ett isk konto och flyttat över en del aktier från gammeldepån .

Nämligen dessa
Ericsson
SkånskaEnergi
TeliaCompany
H&M som fanns i Avanza

Detta får till följd att det blir mindre skatteinkomster till regeringen och mer av utdelningarna får Fattigbonddräng behålla. Fattigbonddräng vill  ju inte på något vis stödja denna regering med skatter och avgifter. I årets deklaration och bokslut kommer det därför att försöka periodiseras så mycket det bara går, för att skatta ett annat år. Om det så innebär mer skatt på sikt, så är det en förhoppning att det sitter andra på regeringsstolarna (stollarna) då. En chansning men något måste göras, och detta är en liten om än osynlig protest.
Eller kommer det att sitta ett muslimskt parti med egen majoritet och styra över de otrogna svenska hundarna i framtiden? Det skulle nog vara värre än dagens så kallade ledarskap.

Nu väntar nederst lådan, glöm inte vara hedersamt snälla! Det är visst vänliga veckan.
//Fattigbonddräng

8 kommentarer:

  1. När du ändå är inne på politik skulle vi kunna testa att slänga ut hundra riksdagsledamöter. Skulle NÅGON märka skillnad? Höll på att säga "annat än riksdagsmännen själva", men med tanke på den genomsnittliga närvaron tror jag inte ens att det skulle märkas i riksdagen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag köper den idén direkt. Är övertygad att ingen skulle sakna dem. En liten besparing för statskassan dessutom!

      Radera
  2. Herr Snålgris är övertygad att inom 10-15 års tid kommer ett muslimskt parti att dyka upp och skrapa ihop några procent röster. Inte mycket för att kunna påverka de stora frågorna men blotta närvaron i riksdagen hade känts obehaglig. Sverige är dock ett perfekt land att genomföra följande scenario, där våra egna lagar jobbar emot oss och för extremister. I vilket annat land som helst hade det knappast varit tillåtet att kasta sten mot poliser eller för den delen slå en polisbil i bitar. Alla resurser hade lagts på att lagföra dessa individer som ett avskräckande exempel. Sen är det alldeles för lätt att få uppehållstillstånd i Sverige och alldeles för svårt att utvisa oönskade individer, åter igen saknas handlingskraft och politisk vilja, något som extremister åter igen lever på. Har dock planerat att lämna Sverige innan något sådant kan tänkas inträffa, till ett land som tar lag och ordning på allvar och som belönar skötsamma individer och straffar brottslingar, samt värnar sin egen kultur och sina egna medborgare. Synd på Sverige dock...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror inte det tar så många år innan vi får se ett muslimskt parti i riksdagen. Då lär det bli ännu svårare att följa de lagar som redan finns, eller stifta nya som skulle kunna begränsa den så kallade hederskulturen, vad det nu är som är så hedersamt med den?
      Även Fattigbonddräng funderar på att fly landet, de som kan lär nog göra det om ingen ändring kommer till. För Sverige är det nog en olycklig utveckling, när både kapital och utbildade människor (undantaget Fattigbonddräng) ger upp och drar till andra delar av världen. Portugal och Spanien ligger väl närmast till hands. Men även Norge, Danmark och Storbritannien kan bli aktuella. Risken är att våra folkvalda bygger hinder för en sådan möjlighet, finansministern jobbar visst på en del sådana förslag redan.

      Radera
  3. Hej Fattigbonddräng,

    Har följt din blogg ett tag nu, tycker väldigt mycket om investering delen.
    Men när du börjar smutskasta en hel religion och försöker tolka Koranen utav en enda vers som troligtiv är fel översatt så tycker jag du tramsar i hög nivå.

    Jag är själv muslim och att bli dömd pga ett fåtål idioter är kränkande!!
    All typ av ektremism såsom högerextremism som Nazistiska SD, vänsterextremism, religiösextermism är samma SKIT för mig.

    Förutom det politiska och religiösa så är det en bra blogg som jag ska fortsätta och följa, ett tag till iaf och ser hur det utvecklar sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Mistery.
      Tack för din kommentar, det är just i diskussionen när man tycker olika som man har möjlighet att lära sig mer. Så det uppskattar jag.

      Nu har jag ju läst lite mer än någon enstaka vers i koranen. Om den sedan är felöversatt har jag ingen som helst möjlighet att bedöma. Den version jag läste var på svenska, för det är det jag förstår någorlunda bra. Om översättaren eller förlaget som gett ut den har haft något annat syfte med den än just översättning skulle vara mycket beklagligt. Men borde i så fall orsakat uppmärksamhet från de muslimska föreningar som finns tycker jag.

      Jag känner förövrigt några muslimer, från Balkan och de är minst lika uppgivna som jag över politikernas flathet mot det som sker i framför allt no go områdena. Men även över könsstympning, tvångsgifte, barnäktenskap etc. Men kanske mest att de lagar som faktiskt finns inte följs och borde ha skapat mer lugn överlag. Just för det du nämner om att det riskerar att spilla över på alla andra invandrare.


      Jag är ju inte religiöst troende, som du verkar vara. Utan bara en medelålders vit man. Men inte känner jag mig kränkt för att någon skriver elaka saker om medelålders vita män som bär sig illa åt.
      Om de sedan är nazistiska, våldtäktsmän eller bara rötägg i största allmänhet så känner jag inget samband med dem, och har väldigt svårt att känna mig utpekad eller kränkt för något någon annan gjort. Det är möjligt att det är annorlunda med religion och religiositet, som icke religiös kan jag inte sätta mig in i det riktigt.
      Vi är i alla fall överens om det där med ism-en. Alltid en början, men att det skulle röra sig om ett fåtal idioter håller jag inte med dig om. Min uppfattning är att det finns väldigt många som är is anhängare. http://svenskajihadister.story.aftonbladet.se/

      Eftersom politikernas handlande ofta får ekonomiska konsekvenser, så kommer det med stor sannolikhet att fortsätta komma politiska inlägg även i framtiden.
      Även religion finns risk för, den påverkar vårt samhälle allt mer. Det som påverkar samhället får ekonomiska följder. Att den dessutom får gå före vissa lagar är svårt för mig att förstå. Som barnäktenskap tex.

      Har du läst här ett tag, så vet du hur jag ställer mig till invandring och kriminalitet.
      Det gäller fortfarande. Alla är välkomna som är snälla.

      MVH
      //Fattigbonddräng

      Radera
  4. Har för mig att religionsfrihet är befäst i grundlagen, i Sverige. Jag vill för den sakens skulle inte skull se Sharia-lagar i Sverige. Omvänt förväntar jag mig inte heller att Saudiarabien ska förändra sitt statsskick, seder och kultur bara för att jag får för mig att emigrera dit.
    Koran-tolkning är ett spännande ämne att diskutera, men...
    "Enligt denna bok har ju muslimerna som uppgift att utplåna alla som inte tillber den rätta läran samt att utvandra och besätta hela världen."
    Nja, de flesta muslimer känner nog inte igen sig i den tolkningen. De flesta religösa personer, oavsett religion, vill jag hävda, är inte selektivt, bokstavstrogna i någon större utsträckning. Traditioner, seder och kultur spelar stor roll. Vi ska komma ihåg att även inom den kristna historien finns oändliga exempel på religiös fanatism som tagit sig vidriga uttryck, och då tänker jag inte på Korstågen i första hand. Europas historia är full av förtyck, krig och motsättningar "i Guds namn". Religiös extremism, oavsett art, hör hemma på soptippen och bör bekämpas. Ett sätt är att erkänna att det är ett problem, inte minst här i Sverige, vilket tyvär många politiker inte tycks ta på allvar. Finns alltför många pseudosamhällen i förorterna där religösa avarter tillåts frodas.

    Fattigbonddrängs "vänsteravison" leder förhoppningsvis inte till ytterligheter.

    Själv är jag ateist. Lycka till med portföljen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Johan.
      Det är möjligt att det står så i grundlagen, jag vet inte och orkar inte kolla i denna sena timme. För mig är det fortfarande svårt att förstå att vissa religiösa lagar, kan få gå före de svenska.

      Hur andra länder bygger sina samhällen har jag inte heller tänkt att lägga mig i. Vill Iran, Saudiarabien eller Finland ha islamiska lagar och det är folkets vilja där så varsågoda. Eller att Storbritannien lämnar EU, USA väljer sin president.

      Visst har kristendomen ställt till med mycket skit under århundraden. Precis som nazismen eller kommunismen har gjort. För mig förminskar inte det det som händer nu. Allt ifrån våra svenska problemområden som politikerna kallar det till kriget i Syrien, is härjningar, terror attentat osv....
      Det känns som att för att någon annan var dum för 200 eller 50 år sedan, så kan vi vara dumma nu och ge igen. Med det tänket kommer vi aldrig att få fred. Det måste som du skriver bekämpas och kastat på sophögen. I Sverige tycker jag att vi bör göra det med de svenska lagar vi har, om de inte räcker så är mitt förslag att skriva lite nya.

      Jag känner inte så många muslimer, så hur de känner igen sig eller inte i tolkningen ovan har jag inte lika bra koll på. Men jag vet vad jag läst, för att förtydliga så stod det inte "den rätta läran" utan mer något i stil med tillber Allah. Men om nu mistery ovan har rätt och den koran jag läst är felöversatt så stämmer ju inte det som beskrivs i aftonbladets länk ovan heller. Ja, aftonbladet är en tveksam källa, men lätt att ta till mitt i natten.

      Min vänsteravison ska förhoppningsvis inte leda till någon ism eller ens en schism. Den medför inte ens trafikproblem, då säkerheten alltid kommer först. Men som vi vet är vänstersvängar farliga, så dessa bör undvikas!

      Alla lyckönskningar med portföljen mottages tacksamt.
      Fattigbonddräng önskar även dig ett lyckosamt ekonomiskt år. I övrigt också så klart!!

      Radera