torsdag 12 november 2015

Lite påfyllning

Det fanns lite småpengar kvar i kassan efter månadens inköp. Det blir ett otrevligt skramlande när de ligger i botten av handledsväskan dessutom drar oljudet blickar till sig från människor jag inte känner igen när jag går genom staden. För att få ett slut på dessa blickar användes dessa slantar till att fylla på med några aktier i Ericsson A när priset sjönk i början av veckan till följd av att de släppte lite dåliga nyheter. Det handlades 25st à 78:50 kr. Tack Avanza för låga courtage, som gör småköp överkomliga. Värdet på Fattigbonddrängs Ericssons aktieinnehav blev därmed femsiffrigt, allt är ju relativt men för en Fattigbonddräng är det en hel del.

Nu är det tid för en första övergripande översyn av nästa års budgetar. Lika bra att börja i tid även om mycket är tämligen osäkert vad gäller både inkomst och kostnadssidan. Åtminstone hos mig!
Men jag brukar börja med att fördela de fasta kostnaderna som ändå är svåra att påverka sedan löper det liksom på med resten allt efterhand. Att göra budget är ju bra, men glöm inte att följa upp den och göra justeringar efterhand som förändringar sker oavsett om det sker på inkomst sidan eller kostnadssidan. För det viktiga och meningen med alltihopa är ju att få kontroll på när var och hur pengarna används och intjänas.

I morgon är det fredagen den 13:e jag tror jag stannar i sängen hela dagen. Tar budgetarbetet där
Det blir bra!!
//Fattigbonddräng


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar